Vprašanja & ODGOVORI

Z nami ne morete izgubiti več,
kot ta hip zaradi problematičnih terjatev že izgubljate.

Pridobite brezplačno mnenje.
Ikona scroll down
Ikona scroll down

Imate tudi vi težave z neplačniki?

Žal nič nenavadnega v poslu dandanes. A imamo rešitev.

Skoraj vse, kar morate vedeti o upravljanju s terjatvami, smo vam v obliki najpogostejših vprašanj naših strank in odgovorov nanje nanizali spodaj. In ne pozabite: nič ne izgubite, če nam po končanem branju s preprostim klikom vrnete e-sporočilo s pripeto zapadlo terjatvijo, ki vam jo stranka noče ali ne more plačati.

Zdaj pa kar k bistvu:

Razlogi za sodelovanje

  • Ker kot uspešno podjetje izstavljate račune in ostale terjatve, ki pa niso vedno plačane. Ker se zavedate, da vam ta izpad prihodka kvari poslovno bilanco in likvidnost, predvsem pa manjša priložnosti za rast vašega posla.
  • Ker veste, da se morate vi in vaša finančno-računovodska služba ukvarjati s pomembnejšimi zadevami, kot prositi neplačnike za poravnavo svojih obveznosti.
  • Ker kot skoraj polovica zahodnoevropskih podjetij, ki na področju upravljanja in unovčitve svojih terjatev sodelujejo z zunanjimi agencijami kakršna smo mi, verjamete, da vse pogostejše zamude pri plačilih nikakor ne smejo postati utečena podjetniška razvada in je tovrstna unovčitev terjatev v sodobnem poslovnem svetu povsem običajna poslovna praksa.
  • Ker nam zaupate, da bo naša ekipa pravnih in drugih strokovnjakov specialistov za izterjavo dolgov na podlagi desetletja izkušenj pomagala izboljšati vaš denarni tok in zmanjšati izgube zaradi neplačevanja dolgov. In to brez velikih stroškov, brez izgube zaupanja vaših poslovnih partnerjev ter povsem skladno s slovensko zakonodajo.
  • In ker z nami ne morete izgubiti več, kot ta hip zaradi neplačanih terjatev že izgubljate.

Ne. Fakture so le ena od pravnih podlag, na podlagi katerih lahko izterjamo dolžnike. Spadajo v skupino verodostojnih listin, ki so pravna podlaga za izterjavo po 23. členu Zakona o izvršbi in zavarovanju (ZIZ).

V skupino verodostojnih listin spadajo tudi:

  • menica in ček s protestom in povratnim računom;
  • javna listina (notarski zapis, če v njem ni določena neposredna izvršljivost);
  • izpisek iz poslovnih knjig, overjen s strani odgovorne osebe ali njenega pooblaščenca (konto kartica, knjigovodska kartica, izpisek odprtih postavk);
  • po zakonu overjena zasebna listina (npr. cesijska pogodba);
  • listina, ki ima po posebnih predpisih naravo javne listine.

Izjemoma se na podlagi Zakona o delovnih razmerjih kot verodostojna listina šteje tudi plačilna lista.

Poleg verodostojnih listin pa se izterjava lahko vrši tudi na podlagi izvršilnega naslova (17. člen ZIZ), kamor štejemo:

  • izvršljiva sodna ali arbitražna odločba in sodna ali arbitražna poravnava;
  • izvršljiv notarski zapis (tudi poravnava s klavzulo o neposredni izvršljivosti);
  • druga izvršljiva odločba, seznam ali listina, za katero zakon oziroma ratificirana in objavljena mednarodna pogodba določa, da je izvršilni naslov.

Pravni postopki se glede na vrsto pravne podlage razlikujejo.

Izpostavljamo 10 najbolj pogostih težav:

  • Izdali smo račun, valuta je potekla, plačila še kar ni.
  • Izdali smo račun, plačan je bil le deloma, razlike ne želijo plačati.
  • Naročilo smo plačali z avansnim plačilom, storitev ni bila opravljena oz. blago ni bilo dobavljeno.
  • Vložili smo izvršbo, postala je pravnomočna, plačila pa še kar ni.
  • Vložili smo izvršbo, dolžnik je ugovarjal.
  • Imamo sodbo v našo korist, tožena stranka pa ni izpolnila svoje obveznosti po razsodbi.
  • Posodili smo denar, vračila ni.
  • A: Delodajalec mi ne izplačuje plače. B: Delodajalec mi ne plačuje prispevkov.
  • Dolžnik je šel v stečaj oz. osebni stečaj.
  • Imamo dolžnika v tujini.

Obrnite se na nas. V Upravljanje terjatev Fidem imamo namreč do potankosti izdelan in zelo uspešen postopek reševanja problemov, saj:

  • vsako terjatev, ne glede na znesek ali pravno ozadje, obdelamo po enaki, strogo predvideni premici presoje, ukrepov in rešitev (enakovredna obravnava vsakega problema);
  • vsako terjatev rešujemo obzirno tj. ob upoštevanju interesov naročnika (obdelava brez škode za poslovna razmerja);
  • vsako terjatev rešujemo z najširšo možno perspektivo rešitev (aktivno iskanje plačilne rešitve).

Zakonske podlage 

  • Zakon o izvršbi in zavarovanju (ZIZ);
  • Zakon o preprečevanju zamud pri plačilih (ZPreZP);
  • Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP);
  • Zakon o pravdnem postopku (ZPP);
  • Obligacijski zakonik (OZ);
  • Idr.

To je eno najpogostejših vprašanj. Ste kdaj vprašali svoje sodelavce v računovodstvu, ali imajo poleg primarnih obveznosti še čas in potrebno znanje za uspešno interno izterjavo? Kako uspešni so pri tem in kako merite njihov uspeh? Upravljanje s terjatvami, kamor sodi tudi izterjava, je namreč visoko specializirana dejavnost in mnogo več kot le telefonski klic ali pisni opomin dolžniku. Vključuje tako psihološke kot komercialne in pravne vidike, predvsem pa s profesionalnim pristopom na dolgi rok v upniško-dolžniškem odnosu ustvarja trdne temelje za nadaljnje sodelovanje. V obojestransko zadovoljstvo.

Najkasneje na dan, ko terjatev zapade v plačilo oz. nastane dolg. Vsak dan zamude povečuje tveganje, da terjatev ne bo poplačana v doglednem času ali sploh, pa tudi stroški uspešne unovčitve terjatve so tako nižji. Lahko pa s sodelovanjem začnemo že prej, da do zapadlih oz. neplačanih terjatev sploh ne bi prihajalo.

Seveda. To je tudi odlična priložnost, da spoznate naš način in uspešnost našega dela. Prepričani smo, da nas boste prepoznali kot zaupanja vrednega partnerja tudi za nadaljnje dolgoročnejše sodelovanje.

Minimalen znesek terjatve za nas ne obstaja. V Upravljanje terjatev FIDEM smo specializirani tako za mala, srednja kot velika podjetja in skladno s tem sprejmemo v upravljanje terjatve vseh višin. Za lažjo predstavo: v letu 2021 je najnižja unovčena terjatev znašala 50,00 EUR, najvišja pa 400.000,00 EUR.

Skupno v tem trenutku upravljamo z 10+ MIO EUR bilančnih terjatev s cesijo (v svojem imenu, na svoj račun) ali s pooblastilom (v tujem imenu, na tuj račun).

To pomeni, da vam bomo v izvensodnih postopkih administrativne stroške in provizijo zaračunali le ob uspešni unovčitvi terjatve. Če bomo neuspešni, stroškov z nami ne boste imeli. To se nam zdi pomembno poudariti. Kakšni pa bodo stroški za naše uspešno opravljeno delo v izvensodnih postopkih, si lahko vnaprej izračunate po spodnjih obračunskih lestvicah:

Administrativni stroški za obdobje meseca dni dela znašajo:

Za terjatve do 100,00 EUR: brez stroška;
Za terjatve od 100,01 do 300,00 EUR: 35,00 EUR + ddv;
Za terjatve od 300,01 do 800,00 EUR: 52,50 EUR + ddv;
Za terjatve od 800,01 EUR in več: 105,00 EUR + ddv.

Obračunavanje provizije:

Nezapadla terjatev: 3 %;
Zapadlost terjatve do 60 dni: 3 % od plačila dolžnika;
Zapadlost terjatve nad 60 dni: 6 % od plačila dolžnika;
Zapadlost terjatve nad 180 dni: 12 % od plačila dolžnika;
Zapadlost terjatve nad 360 dni: 24 % od plačila dolžnika;
Zastarane terjatve: 45 % od plačila dolžnika.

Pomembno: članom GZS na izvensodne postopke priznamo 10 % popust.

V postopkih sodne unovčitve terjatve pa vam vse predvidene stroške, obračunane skladno s »Tarifo standardnih storitev v postopkih upravljanja terjatev«, predhodno predstavimo po temeljitem pregledu stanja primera, saj je možnih scenarijev več (izvršba/tožba/kazenska ovadba). Na podlagi tega skupaj presodimo, kakšna naj bo nadaljna pot postopka.

Smo. Saj tudi moramo biti, če smo se svojim klientom zavezali zaračunati le uspešno zaključene primere unovčitev terjatev. Uspešno zaključimo kar 85 % naših primerov (71 % v izvensodni in 95 % v sodni fazi unovčitve terjatev), dokaz za naše učinkovito delo pa je tudi odlična bonitetna ocena našega podjetja. A še bolj kot na to smo ponosni na povratne informacije naših klientov in sodišč, ki nam vedno znova priznavajo visoko stopnjo odgovornosti, profesionalnosti in strokovnosti.

Seveda, saj pri svojem delu razumemo in upoštevamo argumente obeh strani v upniško-dolžniškem razmerju ter vedno iščemo rešitev, ki bo v obojestransko zadovoljstvo. Smo odločen in dosleden sogovornik, a vedno na profesionalen, spoštljiv in transparenten način. Dokaz za to je tudi dejstvo, da mnogo predhodnih dolžnikov kasneje postane naš naročnik storitev upravljanja terjatev.

Naša služba za unovčevanje terjatev po uvodni analizi vašega primera presodi, kateri od naših specialistov je najprimernejši za sektor, ki ga predstavljate. Pristopi se namreč razlikujejo, ali vi ali vaš dolžnik delujete v sektorju gradbeništva, trgovine, transporta ipd. V širšo ekipo, ki bo delala na vašem primeru, je vedno delegiran tudi pravnik. Vsekakor bo naš izkušeni specialist stopil v takojšen kontakt z vami in vas tekom postopka izterjave sproti obveščal o trenutnem statusu.

Preprosto le odgovorite na to e-sporočilo in nam v odgovoru posredujte osnovne informacije:

Obvezni podatki so:

  1. Vaš e-naslov (avtomatizirano).
  2. Terjatve/račune oz. ostalo dokumentacijo (izpisi odprtih postavk (IOP) ali izpisi posameznih faktur (računov) po posameznih dolžnikih.

Zaželeni dodatni podatki so:

  1. Vaša telefonska številka, kontaktna oseba, naziv vašega podjetja, davčna in matična številka podjetja.
  2. Kratek opis do sedaj izvedenih aktivnosti v zvezi s plačilom dolga (opomini, komunikacija z dolžnikom in ostala dejstva in okoliščine, ki po vašem mnenju utegnejo biti pomembni za postopek).

Lahko pa na naši spletni povezavi izpolnite kratek elektronski obrazec in z veseljem vas pokličemo. Ne pozabite – uvodna analiza terjatev in svetovanje sta povsem brezplačna, zato se vam gotovo izplača odgovoriti na to sporočilo.

Tudi. So pa med našimi strankami poleg fizičnih oseb in podjetij vseh velikosti in dejavnosti tudi samostojni podjetniki, javne službe, društva in zavodi. Trenutno upravljamo terjatve preko 1000 subjektov.

Različno in odvisno od vašega dolžnika. V Upravljanje terjatev FIDEM stremimo k izvensodni unovčitve dolga, ki je nahitrejša in najcenejša pot do plačila. Kar 7 od 10-ih primerov rešimo na tak način in se tako izognemu dražji in daljši poti do unovčitve vaše terjatve. Naše preteklo delo, profesionalen pristop, preizkušeni postopki in ugled, ki ga imamo v svoji branži, močno pospešijo poplačilo zapadlih terjatev.

Šele ko so vse možnosti in dolžnikove priložnosti za izvensodno izterjavo izčrpane, se primer preda naši interni pravni službi, ki v izvršilnem ali pravdnem postopku izterjavo nadaljuje preko sodišča. V teh primerih je Upravljanje terjatev FIDEM kar 95 % uspešno.

Ko poskrbimo, da zaslužen denar pride na vaš račun.

Morda nekaj, kar v razmislek o pomembnosti neplačanih terjatev prisili večino odločevalcev v podjetjih in to je dejstvo, da se po raziskavah trga EU v povprečju kar 10 % letnega prihodka podjetja izgubi v neplačanih terjatvah. Izračunajte in premislite, kaj vse bi vašemu podjetju teh 10 % pomenilo, če bi jih dejansko imeli na voljo na transakcijskem računu podjetja? Tja namreč tudi spadajo, saj ste jih pošteno zaslužili.

e-Obrazec

za brezplačno mnenje

Naše mnenje je brezplačno, brez kakršnekoli obveze in skritih stroškov za poizvedovalca.

Izpolnite s podatki.